perjantai 29. toukokuuta 2015

Valmistautumista vauvan syntymään



 Niin se vain tämäkin odotusaika on pian ohi ja kohta saamme tutustua uuteen perheenjäseneen
Olin tietysti aikonut tehdä vaikka mitä ihanaa uudelle vauvalle, mutta kas vain, en olekaan ehtinyt juuri mitään. Vauvahan tarvitsee tietysti pienen ensisängyn ja hetken harkitsin josko tekisin pinnasänkyyn baby nestin, joka näyttää olevan nykyään aika suosittu.

  Törmättyäni tähän ohjeeseen, päädyin kuitenkin päällystämään äitiyspakkauslaatikon. Se toimi ainakin hyvin ensisänkynä edellisellä vauvalla. Linkin ohje on kyllä hyvä ja selkeä, ei tarvitse itse alkaa pähkäillä mittojen kanssa. Ainut ongelma seurasi siitä, että käytin itse lakanavahvuista puuvillaa ja näin ollen päällisestä tuli hieman löysä noilla mitoilla. Lisäsin mittoihin sentin saumanvarat, mutta jouduin lopulta kaventamaan juuri sen verran, joten jos tekee ohuesta puuvillasta, niin oman kokemukseni mukaan ei kannata lisätä enää saumanvaroja.


Meillä on kyllä tällä kertaa niin pieni tuo vanha pinnasänky, että välttämättä erillistä ensisänkyä ei olisi tarvittukaan, mutta onhan vauva tuolla laatikossa kuitenkin paremmin suojassa. Ja onhan siitä se hyöty, että laatikkoa voi tarpeen tullen kuljettaa muuallekin.

Sänkyyn tein vielä vaaleanpunaisen lakanan ja harmaan tähti pussilakanan. 
Kun saimme tietää odottavamme tyttöä, alkoi heti kaikki harmaa - vaaleanpunainen näyttää vastustamattomalle, joten näitä värejä tullaan näkemään meillä varmaan enemmänkin :)






keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Kelta-mustia asuja

KELTA - MUSTAA

Papulla on kauniita vaatteita, joissa on hauskoja yksityiskohtia. 
Tämä setti sai inspiraationsa sieltä.

Toisen setin bodyyn applikoin kuvan, johon sain idean eräästä kortista. Housujen polvipaikat yhdistää kivasti tämän setin.

Koira jatkuu osittain takakappaleen puolelle.

Tämä setti syntyi niin, että ensin valmistui housut, jotka olivat hyvin hankalanväriset, mutta niin kivat, että niiden kaveriksi oli joku paita saatava. Yhtäkkiä käteen osui musta-valkoinen ruututrikoo ja tajusin, että ralliraita ja -ruutuhan sopii ihan loistavasti yhteen.

Applikoin housukankaasta vielä paitaan tähden. 



keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

♥ Koruja pienelle tytölle ♥



 

Sain pyynnön tehdä tyttövauvalle vauvalahjan, joka sisältää mekkobodyn ja housut, käännettävillä hihoilla varustetun yöpuvun ja ruokalapun. 

Hetken katselin kankaitani, jonka jälkeen päässä alkoi muotoutua ajatus korusetistä.


Ensiksi lähdin liikkeelle tästä Pikku Piltin koru kankaasta, josta tein yöpuvun. Tehosteeksi hieman musta-valkoista pallokangasta, joka sopii tähän aivan loistavasti. 



Monesti olen ihaillut muiden tekemiä vaatteita, joihin on applikoitu kaulakoru, mutta toistaiseksi se oli jäänyt itsellä tekemättä. Nyt päätin sen toteuttaa ja tein korun mekkobodyyn. 


Mekkobodylle housut kaveriksi ihan perusmeiningillä.


Lopuksi vielä ruokalappukin sai koristeeksi hopeisen kaulakorun.

lauantai 25. huhtikuuta 2015

Välillä jotain itsellekin

Tänään on äitiyslomani ensimmäinen päivä


Sen kunniaksi olen ommellut itselleni neuvolankortinkannet.
Kovin kauaahan en tätä enää tarvitse, mutta sen jälkeen voin siirtää kannet vauvan käyttöön. 
Minusta kettu sopii ihanasti äideillekin, vai mitä mieltä olette? Ja tosiaan sen jälkeen myöskin lapsille yhtä hyvin.


Tähän asti meillä on menty neuvolasta saaduilla kansilla. Olen aina vain ihastellut ommeltuja kansia, mutta tarpeeksi hyvää ideaa ei ole tullut, jotta olisin alkanut sellaisia itse ommella. Kunnes se idea eräänä iltana tuli :)

torstai 16. huhtikuuta 2015

Pupuja


Kävimme viikonloppuna juhlimassa 2-vuotissynttäreitä ja samalla saimme nähdä vastasyntyneen, vain parin viikon ikäisen pikkuveljen  
Isoveli sai tällä kertaa ihan ostolahjan, mutta vauvalahjaksi olin tehnyt jotain itse. 

 Vauva sai velouriset pupu haalarit...

...ja virkatun pupu helistimen. Törmäsin kerran nettiä selaillessani virkattuihin helistimiin ja olin aivan myyty. Ripaus tunnelmaa blogista löytyi hyvät kuvat virkatuista kappaleista, joten tällainen vähän heikompikin virkkaaja onnistui kohtuullisesti tässä tehtävässä :)

Tekaisin vielä kortin ja niin lahja oli valmis.


tiistai 24. maaliskuuta 2015

Arvonnan voittajat!

Ruokalappuarvonta on päättynyt ja voittajat arvottu!


Arvonnan voitti Hippo hiiri ja hänen valintansa oli panda.

Sen kunniaksi, että blogini lukijamäärä saavutti uuden sataluvun ja facebookin tykkääjämääräkin ylitti ensimmäisen sadan, päätin arpoa vielä kaksi ruokalappua. 


Ketun voitti Eppu Parhankangas.


Lampaan voitti Siili.

Voittajille on laitettu sähköpostia. 

Kiitos kaikille osallistumisesta ja onnea vielä voittajille!

maanantai 16. maaliskuuta 2015

Pandat on ihania ♥


Pandoissa on jotain niin vastustamatonta, että muutama juttu aiheeseen liittyen oli pakko tehdä. 



Kaikki taisi alkaa tästä takista, jota aloitin virkkaamaan jo hyvänaikaa sitten. Innostuin siksak kuviosta ja jotain siitä piti päästä tekemään ja niin muotoutui ajatus panda neuletakista. Viljamilta vielä panda napit, niin johan tuli suloinen ♥


Tämän kummempaa sovituskuvaa en onnistunut takista saamaan, kun huppu ei saanut olla hetkeäkään päässä :)


Takki tarvitsi tietysti kaverikseen sukat ♥



Sitten siirryttiin ompeluun. Syntyi joustofroteinen body, johon applikoin pandan kasvot ja tein irtokorvat raglansaumaan.


Joustofroteiset raitahousut bodyn kaveriksi.


Teeman täydentää vielä panda ruokalappu. Ruokalapuista meneillään arvonta täällä.